RAJA PREPAID

No Comment - Post a comment

Perniagaan prepaid kad mempunyai pasaran yang amat luas. Mengikut data terkini pengguna prepaid telah mencecah 12 juta pengguna. Oleh yang demikian, didapati kedai-kedai handphone, agen-agen prepaid kad malah kedai-kedai runcit, mamak dan makanan yang menjual prepaid kad semakin bertambah. Ini kerana perniagaan ini amat menguntungkan kerana prepaid kad merupakan satu barang mesti bagi pengguna prepaid maka permintaan terhadap produk ini akan bertambah.
Namun, untuk memulakan satu perniagaan seperti membuka sebuah kedai handphone akan menelan perbelanjaan yang amat besar. Contohnya, menubuhkan sebuah kedai handphone, modal yang diperlukan adalah sekurang-kurangnya RM30 ribu. RM10 ribu digunakan untuk ubah suai, RM6 ribu untuk sewa kedai , RM4 ribu lagi untuk upah pekerja, electric dan sebagainya. Baki RM10ribu lagi di perlukan untuk membeli stok.
Maka untuk menubuhkan sebuah kedai bukanlah suatu perkara yang boleh dibuat dengan sekelip mata sahaja.
MSPC merupakan sebuah syarikat yang menjalankan perniagaan prepaid card. Syarikat ini merupakan syarikat pertama di Malaysia menjalankan perniagaan ini dengan jualan langsung dan ia juga merupakan syarikat pertama yang memperkenalkan perkhidmatan pembelian prepaid card melalui sms. Dengan modal yang serendah RM38 untuk pendaftaran sebagai ahli anda boleh memulakan perniagaan prepaid card ini.

Apakah jenis perniagaan ini?
Nama syarikat ialah MSPC System Sdn Bhd. Ianya syarikat tempatan di Malaysia yang memberi peluang kepada individu biasa dengan teknologi canggih yang menggunakan telefon bimbit sendiri untuk mengendalikan perniagaan penjualan kad prabayar.

Bagaimana perniagaan ini dijalankan?
Modal hanya RM99 (Kemudahan server 24 jam membeli kad prabayar melalui SMS dengan harga diskaun) Kad prabayar bernilai RM30 PERCUMA setiap bulan Pendapatan sehingga RM240 sehari 'Maintenance' bulanan terendah (RM10)

Kalau saya bukan pengguna prabayar telefon bimbit?
Anda tidak perlu mengguna telefon bimbit talian prabayar untuk menjalankan perniagaan ini. Hanya dengan telefon bimbit biasa (yang digunakan untuk menjalankan transaksi perniagaan ini), anda berpeluang untuk menikmati pendapatan sampingan dengan mudah.

Siapakah prospek dalam perniagaan ini?
Umumnya, sesiapa saja yang berumur 18 tahun ke atas dan mempunyai telefon bimbit adalah prospek. (seperti pelajar kolej, guru, eksekutif... dll). Perniagaan ini memamg mudah dijalankan. Apabila anda mempunyai network ejen yang berpotensi, pendapatan anda akan bertambah setiap bulan, kerana tidak kira anda jalankan perniagaan ini atau tidak, rakan, saudara, teman sekerja anda tetap akan membeli kupon prabayar.

Statistik yang menakjubkan:Di Malaysia, terdapat lebih daripada 12 juta pengguna telefon bimbit prabayar, dan jumlah ini semakin bertambah. Penggunaan bulan prabayar ini mencapai RM 400 juta, dan ianya semakin bertambah.

 
This Post has No Comment Add your own!

Post a Comment